V dnešním díle se spolu s drezurní jezdkyní Hankou Vášáryovou podíváme na to, jak mají vypadat správné přechody mezi jednotlivými chody.
Prvním krokem, tak jako u všech cviků,je důkladné opracování a uvolnění koně. Začínáme s klusovými přechody, tedy s přechodem klus - krok. Hanka rovněž ukáže a popíše pomůcky které pro přechody používat.

Po velkém úspěchu seriálu o výcviku parkurového jezdce a koně Vám přinášíme další "anglický" - tentokrát o drezuře.
Komentáře mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé. Vytvořte si svůj profil na EquiTV. Pokud jej už máte, přihlašte se zde.

Barnabas Mandi je trenér a mezinárodní rozhodčí z Maďarska, který se této profesi věnuje s velkými úspěchy již přes dvacet ... ~ více ›

V dnešním díle drezurního seriálu nám Hanka Vášáryová vysvětlí základní cviky pro drezuru, ukáže nám, kde jezdci dělají nejčastější chyby ... ~ více ›

Po velkém úspěchu seriálu o výcviku parkurového jezdce a koně Vám přinášíme první díl dalšího "anglického" seriálu" - tentokrát o ... ~ více ›

V dnešním třetím díle se podíváme na to, jaké vybavení pro svou drezurní práci Hanka používá. ~ více ›

Přinášíme vám další tréninkové video s trojnásobnou mistryní Velké Británie v drezuře Serenou Pincusovou, které jsme pro vás ...

Po delší době vám přinášíme další díl seriálu o školním výcviku koně, který připravujeme s drezurním trenérem Zdeňkem ...

Ještě jednou se dnes vrátíme v seriálu o školním výcviku koně připravovaném s trenérem Zdeňkem Benešem k vašim ...

Během minulé lekce s trojnásobnou mistryní Velké Británie v drezuře Serenou Pincusovou se paní trenérka zaměřila na to, ...
Katka 3.6.2010 v 14:51 napsal/a:
Dotaz
Díky za tento super seriál. Chci se zeptat jestli vyjde také na DVD jako parkury s panem Jindrou?
Veronika 3.6.2010 v 15:34 napsal/a:
Tenhle díl je obzvlášť povedený :-))) Velké díky :-)
Redakce EquiTV 3.6.2010 v 16:04 napsal/a:
Re:dotaz
Ano, máme v plánu souhrn lekcí vydat i na DVD. A nemělo by to už dlouho trvat :-)
Katka P 3.6.2010 v 16:14 napsal/a:
Obzvlášť krásné video
Kamila 4.6.2010 v 14:49 napsal/a:
Pochvala :-)
Suprové video. Nově chválím možnost dávat komentáře, to je jedna z nejlepších věcí na equitv, diskuse pod videy :-)
Jen tak dál.
Barča 4.6.2010 v 19:22 napsal/a:
Problém
Dobrý den,
mám dotaz přímo k videu. Jezdím mladého, čtyřletého menšího koníka a máme hrozný problém ho nacválat na levou ruku na správnou ruku, dokonce i na lonži mu to nejde...co s tím? Díky za odpověď
Jana 7.6.2010 v 11:02 napsal/a:
Podsazení
Dobrý den,
v žádném videu nevidím koně podsazeného, který by skutečně pracoval zády a šel "od zadu". Vidím pouze koně, kteří jsou celou dobu za kolmicí. Každý krok je vynucen píchnutím šporny.
Jinak koně jsou to nádherní a to je tak jediné, na co se dá dívat.
Hezký den.
Lenka 7.6.2010 v 13:27 napsal/a:
RE: podsazení
Paní Jano nevím jak dlouho jezdíte,ale jako dobrý jezdec by jste měla poznat že kůň není za otěží!!!
Jana 7.6.2010 v 16:03 napsal/a:
RE: podsazení
Samozřejmě nejsem dobrý jezdec, ale vím, který obratel má být nejvyšším bodem a to na videu nenajdu ani jednou. Dále...Rámec podsazeného koně vypadá popř. by měl vypadat, jako když kůň "jde do kopce". Tady je jasně vidět, jak kůň je celou dobu napředku. Další věcí je, že se kůň ani jednou správně nevytáhl za otěží.
Paní Vašáryová to sice říká naprosto správně jak to má vypadat, ale realita v předvedení je odlišná.
Já samozřejmě obdivuji, co paní Hanka dělá, ale kdo zná alespoň základy klasické drezury, musí být videi zklamán :-( Bohužel.
Jana 7.6.2010 v 16:52 napsal/a:
foto podsazeného koně
Pro ilustraci přidávám fotku podsazeného koně, který vypadá jako když jde do kopce a není pod otěží. Je skvěle napřilnutí. Koukněte, kde je nejvyšší bod...
Také je důležitá akce zadních nohou - tam kde je "motor".
Tenhle koník je ježděn podle principů dr. Záliše a ne dle "německé školy", která není ani v nejmenší korektní ke koni.
http://www.equichannel.cz/data/userfiles/1362449-2-MF%20003.jpg
P.S. Jinak se omlouvám autorce za použití fota, ale není lehké sehnat fotku podsazeného a korektně ježděného koně.
JanaUL 7.6.2010 v 17:33 napsal/a:
pohlazení po hřívě
Smyslem cvičení při tzv. pohlazení po hřívě není snaha o protažení dopředu a dolů - natažení, nýbrž kontrola, zda kůň při úplném povolení otěže nespoléhá na otěž, nevisí jezdci v ruce a naopak je s jezdcovou rukou jen v jemném kontaktu a povolení ruky nezpůsobí jeho okamžité rozpadnutí... tedy alespoň tak jsem to pochopila já, možná špatně
Romana 7.6.2010 v 17:42 napsal/a:
Podsazení
Dobrý den,
já tedy nejsem odborník na drezuru, ale řekla bych, že hodnocení koně na dálku bez znalosti stupně jeho výcviku a dalších informací je dosti složité, ne-li nemožné. Ona teorie a praxe jsou kolikrát dva uplně jiné světy a co kůň to individualita. Pokud mi paní Hanka podá informace, na čem a jak se dá s koněm pracovat, bude to pro mne velkým přínosem. Je tam pro mne spousta zajímavých tipů a tak trochu mne to motivuje i k tomu, abych této práci s koněm věnovala více času a ne se jen vozila po lese :-) Jsem toho názoru, že by kůň i jezdec měl umět alespoň základy drezury a proto se mi jako drezurnímu lajkovi videa líbí moc a díky za ně :-)
Míša 7.6.2010 v 19:09 napsal/a:
videa
Já jsem za videa ráda. Máme nového koně, se kterým se chceme drezuře věnovat více a každá inspirace,rada je přínosem. Je třeba se poučit a vybrat si pro daný případ to nej. Jen je škoda, že to trochu trvá než se uveřejní další díl...tím mě napadá otázka, zda se bude pokračovat ve skokovém seriálu? Od každého je možné si něco poučného odnést.
Tereza 10.6.2010 v 15:09 napsal/a:
Uvolnění koně
Vím, že o uvolnění koně byl jiný díl, ale to že není kůň pořádně podsazen a nemá nejvyšší místo svého těla týl bych přikládala tomu, že jsou tyto cviky prováděny při uvolňování koně, kdy takovou míru sebrání nepožaduji. Pouze můj názor.
alžběta drastíková 10.6.2010 v 22:21 napsal/a:
Napadá mě otázka
Dobrý den,bude na Equitv nadále pokračovat i skokový seriál ?
Kamila 10.6.2010 v 22:38 napsal/a:
fotka
Pro paní Janu:
Ano, koník na fotce je opravdu krásně podsazený a pracuje zádí... Má ale skokové sedlo a skokově oblečeného jezdce, který se podle mého názoru dívá správně na další skok. Je to rásná fotka, kůň i jezdec :-), ale nepřirovnávala bych to přímo ke klasické drezuře...
petrasadlo 11.6.2010 v 18:24 napsal/a:
Podsazení koně
Souhlasím s příspěvkem Terezy a mimo to, tyhle díly jsou zaměřeny, aby jezdci pomohli pochopit základy nejzákladnější.Myslím,že se podařilo vybrat překrásné koně,ze kterých uvolněnost a spokojenost přímo čiší:). Mám tento seriál moc ráda a vždy se těším na nový díl,chtěla bych také poděkovat p.Hance za to, že je ochotná pro nás vůbec něco vysvětlovat! A doufám,že si z příspěvků typu kolmice,podsazení,obratel tam či onde nebude dělat těžkou hlavu.
Katerina 12.6.2010 v 00:00 napsal/a:
jezdim western ale libi se mi i tato videa o drezure.pokud se to dela spravne - principy treninku kone jsou si velmi podobne.nejvic se mi libi pasaz a uvolneni otezi pri spravne reakci kone, jsem zvykla u anglickych jezdcu na neustale protahovani otezi a kone kyvou hlavou ze strany na stranu...ono je hezke protahovat, ale taky vedet kdy a proc a hlavne nacasovani povoleni tlaku jezdcem...to je porad odmackavej, protahni atd ale proc a kdy odmenit spravnou reakci kone vysvetli malokdo...zacina se mi ta drezura i libit, kdyz jim to jde takhle, konik uvolneny a spokojeny. katka
Redakce EquiTV 12.6.2010 v 01:11 napsal/a:
Re: Alžbeta
Skokový seriál bude pokračovat, příští týden začínáme natáčet nové díly s panem Jindrou a jeho asistenty.
Klara 18.6.2010 v 19:05 napsal/a:
Pokracovani serialu
Asi budu pusobit prilis nedockave, ale kdy muzeme pocitat s dalsim dilem? Kolik jich je jeste predtocenych? Jinak autorum a pani Hance mnohokrat diky za tento serial.
Produkce Equitv 19.6.2010 v 13:09 napsal/a:
Ahoj Kláro, další díl bude v pondělí. Předtočený je mimo plánovaného pondělního dílu ještě jeden. PAk budeme muset chvilku počkat, protože Hanka je nyní velice vytížená závodní sezonou. Ale snad Vám udělá radost že znovu naskočí parkurový seriál s panem Jaroslavem Jindrou a plánujeme rovněž seriál z prostředí všestranosti. Děkujeme za přízeň!
Eva Hlaváčková 21.6.2010 v 11:59 napsal/a:
K zamyšlení
Dobrý den,
s velkým zájmem sleduji tyto výcviková videa Hanky Vašáriové. Je dobře, že takový projekt vůbec vznikl a že se věnuje drezurnímu ježdění od základů. Koně jsou velmi kvalitní jak po stránce exteriérové tak chodové, a proto by pro dobrého jezdce neměl být žádný problém takové koně předvést v uvolnění, na neznatelných pomůckách a v korektním postavení odpovídající konkrétnímu stupni výcviku a předváděným cvičením. To je věc, která mi na videích chybí. Koně ačkoliv pracují v kulatém tvaru jsou čumákem stažení dozadu místo dolu a dopředu. Taktéž kůň, který je ježděn ve vyšším shromáždění je za kolmicí. Neznatelné pomůcky holeněmi jezdci zřejmě vlivem stálého tlačení ani nejsou schopni předvést, protože koně by pravděpodobně přestali kráčet. Stálé silné okopávání, zapíchnutá šporna při zastavení do žeber bez reakce koně (díl 11), zcela určitě není to co by se mělo na těchto videích vyskytovat. Jak jsem již psala, jsem za tento projekt ráda, ale spousta začínajících jezdců z těchto videí bude čerpat jako z Bible, a proto by mělo být opravdu vzorem toho, jak to má vypadat, což bohužel zdaleka není. V roce 1996 Německá jezdecká federace vydala krátké výukové video s názvem Základní vzdělání jezdce v drezurním ježdění (český překlad JK Amigo), kde je vidět naprosto dokonalé ježdění a sed jezdců ( na videu není vidět žádný kůň za kolmicí nebo okopávání koně). To je dle mého soudu materiál k prezentaci pro širokou jezdeckou veřejnost, který lze vnímat jako dokonalý obraz souhry jezdce a koně. Vzhledem k tomu co Hanka Vašáriová znamená na českém drezurním poli, bych očekávala mnohem profesionálnější provedení celého projektu (provedení cviků, vyjadřování a vysvětlení souvislostí). Berte to jako námět na zlepšení nebo alespoň k zamyšlení.
S úctou Eva Hlaváčková
Kamila 21.6.2010 v 21:04 napsal/a:
Pro Evu H.
Nedá se to výukové video sehnat někde na internetu? Na youtube jsem to nenašla...
díky předem:)
Marketa 21.6.2010 v 23:19 napsal/a:
odkaz na video německé jezdecké federace
Zde je odkaz na video, které zmiňovala Eva Hlaváčková:
http://www.fnverlag.com/shop/product_info.php/info/p202_FN-Lehrfilm-DVD-Teil-3--Dressur---Die-Skala-der-Ausbildung---Dressage---The-Scale-of-Training.html
je ze série výukových videí vydávaných německou jezdeckou federací a kdysi to v čechách prodávalo JK Amigo na VHS kazetách (před cca 12. lety). V pravo dole na stránce je ukázka z videa.
Kamila 24.6.2010 v 07:21 napsal/a:
Díky moc :) Kouknu na to.
Jana 29.6.2010 v 13:00 napsal/a:
Pro ty co neví, jak vypadá kůň na kolmici a za kolmicí
http://www.equichannel.cz/rollkur-a-ruzne-dalsi-pozice-hlavy-a-krku-kone
Jinak kůň ve videích je celou dobu za kolmicí. Bohužel.
Bruno 2.7.2010 v 00:56 napsal/a:
Ale Jano
ten jezdec na té fotce v "Jana 7.6.2010 v 16:52" ovšem naprosto špatně sedí - viz díl 5 těchto videí !! :-)) :-))
Nemluvě o tom, že evidentně vyhlíží další skok, který bude absolvovat.
PS.
Jak už je ten kůň "zlomený" ve třetím krčním obratli, jste na nejlepší cestě, aby Vám chodil za otěží.
Hanča 2.7.2010 v 13:39 napsal/a:
re: Bruno
http://4.bp.blogspot.com/_XJPVbyyr-oY/SY18zi8KqdI/AAAAAAAAATs/C5u_GL37FpE/s400/karlformyspace.jpg Plně souhlasím s Janou a Evou. Podle mého ani v jediném díle nejde koník podsazeně a stále je za kolmicí. Přikládám foto podsazeného koně (s drezurním sedlem...)
Hanča 2.7.2010 v 13:41 napsal/a:
oprava sedlo neí drezurní .. Jezdec ale dodržuje správný
drezurní sed...
Bruno 2.7.2010 v 17:42 napsal/a:
Jezdec ale dodržuje správný drezurní sed...
No to ano, ale sedí nějak jinak, než Hanka V. vysvětluje v dílu 5!
Já tam příště dám do závorky"pozor ironie" , protože na té minulé fotce byl ten jezdec ve stehenním sedu...
Tohle je pěkná fotka, ale mezi námi děvčaty - kolik z vás dělá takovouhle piafu jen na stihle, abyste mohly snít o takovémto podsazení?
:-))
Bruno 2.7.2010 v 17:49 napsal/a:
Já také názor Jany a Evy nerozporoval !
O tom, že se ten kůń vleče po předku a za otěží není třeba diskutovat.
Otázka k diskusi je, jestli to je ta nejvhodnější ukázka do výukového videa pro začátečníky....
Eva 21.7.2010 v 13:18 napsal/a:
Milá redakce předem se omlouvám za své výrazy, a rozhodně pochopím, když můj komentář smažete, ale musím to prostě napsat, jinak už vzteky nebudu spát.
takže : Mílý komentátoři, jděte už do p....e, to nemáte nic lepšího na práci než neustále kritizovat, tak sem nelezte, když máte neustále jen výhrady k obětavé práci druhých, vy neoceníte nic. že si vy inteligenti nezaložíte vlastní portál kde můžete pouštět ty svoje moudra a předvádět svá dokonalá videa když jste vlastně všichni ty mistři na úrovni GP, máte drahé našlapané koně všemi disciplínami a jste odborníci na všechna jezdecká odvětví. já mám tento portál ráda už jen z důvodu, kdy naposledy vznikla nějaká televize/portál zaměřený přímo na koně, problematiku, veterinu, trenink apod. vy budete tak dlouho rejt až budeme mít nakonec zase hovno všichni a to vám teda pěkně poděkujem. já taky nesouhlasím vždy se vším nebo na to mam svůj názor ale rozhodně nejsem ani já a myslím že ani většina z vás na takové úrovni abychom si mohli vůbec dovolit kritizovat naší přední jezdkyni drezury, kdo vám dal to právo, že nejste vidět na obdelníků když pořád tak machrujete, ono to taky asi není žádná sranda vybrat vždy optimálního a koně a nebo když už když tam bude nějaký elitní kůň s elitním jezdcem uvidíte leda velký prd a ne podídky či chyby z kterých se máte právě učit a ne se tady srát o přilnutí, pobídkách, špornách a nevím čem všem, tak na to prostě nekoukejte, nechoďte vůbec na tenhle portál, když to vaše inteligentní mozečky neunesou a je to. toto všechno mělo být o přátelských diskusích, radách, vašich zážitcích a poznatky kolem koní a né kritika. Vážená redakce, Vážená Hanko, držím Vám pěsti na pevné nervy, protože ty moje opravdu už nevydrželi, skoro u každého videa kritika, je mi z vás kteří neumíte nic jiného než machrovat a to možná na koně koukáte jen někde z plotu a přečetli jste si tři knížky a už jste mistři světa.
Redakci se ještě jednou omlouvám za nevhodný styl mého koméntáře a moc moc děkuji že tento portál vůbec vznikl, koukám sem dychtivě každý dne zda a kdy přibyde něco nového. s pozdravem a přáním pevných nervů Eva H.
Zuzule 21.7.2010 v 16:17 napsal/a:
Nezbývá mi, než souhlasit s Evou. To samé bylo u dílu 11.
Milá redakce, co se těchto komentů týče, napadá mě jedině, že by se prostě smazaly a zakázalo by se další přidávat... Je to škoda, ale po pravdě se bojím, že s tím úplně skoncujete a to také nechci.... Dík za vaši práci i Hance za trpělivost!
Michaele 23.7.2010 v 17:10 napsal/a:
Nevidím důvod, proč tyto komentáře mazat. Tady se jednoduše diskutuje o tom co je ve videích, nebo se diskuze rozvádí ještě dál. Samozřejmě, někdo s tím nebude souhlasit, tak by je raději smazal, ale to by se nemohlo ani video pochválit, protože by se to zas nelíbilo jiným!
Evo H: p.Hance můžeme všichni děkovat, i když se mi něco ve videu nelíbí, obdivuju Hanku, ale vyslovit svůj názor, i když je proti ní, máme právo! Nemusíme jezdit GP abysme si mohli spoustu věíc ujasnit, udělat na ní svůj názor a ten publikovat!
Eva 26.7.2010 v 14:51 napsal/a:
pro Michaele: ano to sice můžete ale kdyby jsi si přečetla zpětně komentáře k drezůrním videím tak to není jen o vyslovení názoru, to je už o napadání Hanky samotné a opravdu si myslím že Hanka to již dotáhla natolik daleko, na to aby se tu do ní všichni opírali a ničili její práci. není špatné nic na vlastním názoru ale napadání a kritizování v takovéto míře je zbytečné a od spousty lidí i hloupé. doporučuji si také přečíst názor redakce k čemu tyto komentáře měli a nebo mají sloužit.
Eva Hlaváčková 27.7.2010 v 22:51 napsal/a:
pro Eva: Není nic lepšího než upustit ventilek a pak se na to podívat trochu reálněji.
To, že je Hanka na takové úrovni je samozřejmě obdivuhodná věc a to u mě nic nezmění na tom, že se mi některé věci nelíbí. Nevidím nic špatného na tom, když otevřene o těchto věcech diskutuji. Když se mi bude něco líbit napíši, že se mi to líbí a tak je tomu i naopak. Proč zavírat oči před takovými věcmi? Z každého byť kritického komentáře se může někdo další poučit či mu pomůže najít směr, kam se chce se svým ježděním ubírat. Evo, neznáš lidi na druhé straně, tak je neodsuzuj, že nejsou vidět na obdélníchích, nebo, že vše mají pouze z knížek nebo vypozorované od plotu. To, že nejsme vidět na obdélníku nemusí znamenat, že neumíme vůbec jezdit, ale třeba nemáme ambice se zviditelňovat, nebo nemáme koně na tuto prezentaci, ale stále se přesto vzděláváme. Svým hrubým vyjádřením mě v žádném případě neodradíš, abych šířila dál své přesvědčení o tom, že ježdění na koni má být plné lehkosti a nenásilnosti. Pokud budu takto jezdit pouze "L" budu více spokojená, než jezdit "S" nebo "ST" s koněm naloženým v ruce a zabořenou špornou. Pokud pochybuješ, že vůbec mám nějaké drezurní jezdecké povědomí nemám problém ti dát odkaz na mé video.
Eva 28.7.2010 v 10:56 napsal/a:
pro Evu Hlaváčovou: normální kritika a projevení názoru ano, ale ne takové linčování co v těchto i ostatních komentářích probíhá. uvědomte si že se na to taky celá redakce EquiTv může taky vyprdnout, vždyť vy neustále kritizujete především taky jejich snahu. o jezdeckém umu každého nepochybuji, jen nechápu proč by to měl někdo takto ostře kritizovat, nemá to rád, nepoužívá to, dobře pak napíšu já se špornama nejezdim protože to zvládám bez nich a pohoda, žádný problém ale takovéhle širokosálné debaty teď už skoro o ničem si myslím že jsou zbytečné, každý jezdí nějaký svůj styl proč mu do něj zasahovat. Jezdí se u Hanky takto, no a tak ať jezdí. Ona se jen snaží předvést ilustrativním videem co a jak používá ona. A nemyslím si že by na těchto videích bylo něco tak strašně násilného. Zároveň bych chtěla říci že o nikom nepochybuji, každý ať si jezdí jak chce, ale tahle ostrá kritika mě osobně přijde zbytečná.
Petra 3.8.2010 v 21:01 napsal/a:
Můj názor
Dobrý den, prokousala jsem se tím vším. Na úvod chci říct, že jsem sice pokročilý jezdec ale s parkurovým tréninkem a zas tak hluboo drezuře nerozumím. Ale jako holka, která se učí stále něco nového, nechápu, proč to vlastně řešíte. Ano, paní Hanka se snaží vysvětlit, jak to má ideálně vypadat, ale přeci nikdo není dokonalý. A ta holčina, co to tam ukazuje, také není dokonalá, tak se jí hned nemusí všechno povést. Pane Bože zamyslete se trochu. Kdyby tam jezdila paní Hanka a dopustila se chyb, které vy zde vytahujete, tak pak bych možná tuto kritiku chápala, dovoluji si o ní říct, že je profesionál. Ale ta holčina rozhodně není na její úrovni a myslím, že se snažila dost. Osobně bych ji spíše chválila za to, co umí, než ji kritizovala za to, co neumí.
Evik 4.8.2010 v 17:23 napsal/a:
Tleskám, tleskám a ještě jednou tleskám všem těm vytrvalým kritikům. Bravo Vám všem, kteří dokážete bez jakýchkoliv skrupulí házet hnůj na lidi, kteří se tu o něco SNAŽÍ. Ale ono je vlastně úplně jedno, kdo a co na tom videu je, že? I kdyby tam totiž bylo pěti minutové video, kde by byla černá obrazovka, tak tito vážení kritici rozpoutají obrovskou diskuzi, že je tam moc černo nebo naopak.Toto se dá nazvat pouze jedním slovem..."hovadiny". A přesně kvůli těmto se uzavřely diskuze v jiných dílech, kvůli takovým lidem, kteří si bohužel nevidí do úst a nedokážou přemýšlet o tom, jak se umět vyjadřovat. O to smutnější je, že to jsou všechno dospělí lidé. Ale holt svět by byl asi velmi nudný, kdyby neexistovali. Všechny ty velkodušné "příspěvky" o Hance, její kolegyni, koních, kolmici, špornách a dalších je jen snůška již zmíněných hovadin. Ti kteří tak dychtivě kritizují všechny tyhle věci se nejdřív podívejte na sebe. A až se Vám dostane kůň za kolmici nebo ho budete muset probrat nakopnutím nebo špornou apod, slezte z koně a jděte domů, protože tak se přeci nejezdí a je to něco příšerně hrozného, co si zaslouží "linčování". Takže nám dejte vědět, abychom Vás mohli zkritizovat, když vy to samé děláte ostatním. Stejný metr všem. V jiném případě jsou Vaše příspěvky pouhá snůška blábolů.
Petra H. 7.8.2010 v 09:51 napsal/a:
kostruktivní kritika
Dobrý den,
velice si vážím paní H.Vašáryové, toho co dokázala a jaký má vztah ke koním, toho,že se věnuje tomuto drez.seriálu .Je jen velká škoda, že na koni nesedí ona sama a komentář není m.o.(mimo obraz) Pokud by realizační tým chtěl něco vylepšit, co se vydat tímto směrem?
Jinak samozřejmě všem díky za snahu,
Petra H.
Markéta Hanzalová 16.8.2010 v 15:01 napsal/a:
Dobrý den všem,
ráda bych jen podtrhla fakt, že tato videa jsou prezentační a nedají se brát jako oficiální výukové video. Berme ho jako prezentaci metod výuky a tréninku paní Vašáryové, a není důvod někoho osočovat. Tento seriál není nic, co by se dalo srovnávat s výukovými videi Deutschen Reiterlichen Vereinigung nebo British Horse Society. Není prezentací korektního ježdění podle ČJF (které na takovéto úrovni nemá s drezurou jako disciplínou až tolik co společného, jde o základy korektního ježdění). Je moc dobře, že seriál vzniknul, že se o něm diskutuje (ať tak či onak), že se můžeme vůči něčemu vymezovat nebo souhlasit. Jako velmi pozitivní beru fakt, že Hana Vašáryová má odvahu prezentovat svoje názory a metody veřejně (což není v Čechách až tak obvyklé), ale nesmíme upadnout do omylu, že ona jediná je na dostatečné úrovni, aby vyučovala. Seriál je určen lidem, kteří by od ní rádi nechali trénovat sebe nebo svého koně. Není to dogma. Jediný nedostatek vidím v tom, že pro zahraniční jezdce a trenéry je toto reklama, která jim přivádí klienty a pokud se chtějí prezentovat, musí za produkci a výrobu videa zaplatit celkem velkou sumu peněz. Samozřejmě netuším, jak je to v tomto případě (sponzor?), ale určitě by měl vzniknout další seriál se způsoby tréninku ať už našich nebo zahraničních jezdců (což je úkol redakce těchto stránek). Čím víc seriálů vznikne, tím lépe. Je velká škoda, že diskuze a kritika není řízena redakcí a že paní Vašáryová na některé dotazy neodpovídá. Jedině tak, že se budeme ptát proč se věci dějí, se můžeme dobrat porozumění a pokroku. Věřím, že takováto diskuze by byla přínosná i pro paní Vašáryovou a případné další seriály. Každopádně velmi oceňuji práci redakce a doufám, že se nedají odradit českou povahou a budou pokračovat ve skvělé práci a nepřestanou nám rozšiřovat obzory. Věřím, že najdou další skvělé jezdce a trenéry pro další a další seriály. A pro všechny nespokojené - kdo nic nedělá, nic nezkazí.
Markéta Hanzalová
Viktória 21.8.2010 v 17:19 napsal/a:
Nebudem tu písať o všetkom tom, čo neuznávam a čo robím inak (i keď je toho dosť)... Určite by bolo však dobré, aby takýchto tréningových videí pribúdalo, ale od rôznych jazdcov a trénerov. A myslím, že každý, kto má vlastný mozog a dokáže ho používať, si dokáže sám z každého videa vybrať to najlepšie pre seba a svojho koňa. Veď nejde ani tak o to, že niektoré metódy sú pochybné (z psychologického i veterinárneho hľadiska) a figuranti robia chyby - ide skôr o to, aby na to ich tréneri upozornili a vysvetlili to! To by bol podľa mňa krok vpred. ;-)
Krista 22.8.2010 v 14:54 napsal/a:
problém
Dobrý den, ikdyž se mi přechody převážně daří dělat zádrží a vůbec rukou, tak mi koník vždycky uteče s hlavou nahoru před kolmici.. Můžete mi na to něco poradit? (to samé se týká i zastavení) Děkuji předem, točíte supr videjka:)
Terka 30.8.2010 v 20:44 napsal/a:
Naprosto souhlasím s přispěvatelkou Markétou Hanzalovou. (i když by mi bývalo bylo milé vědět, že tato videa jsou pouze prezentační, než jsem si to přečetla po shlédnutí v komentářích)
Terka 31.8.2010 v 14:42 napsal/a:
Zdá se, že ke Kristině dotazu se zde nikdo nevyjádří... tak to zkusím s tím, co o tom vím sama, když se to někomu nebude zdát, opravte prosím:
pokyn k přechodu (a to do chodu pomalejšího i rychlejšího) by měl vycházet nejprve ze sedu a pobídky nohama. Kupodivu, existuje i "pobídka do zastavení", i když to zní zvláštně. Těžko vysvětlit, je to trochu podobné tomu, co zde povídá slečna cvičitelka, ovšem základem je, aby kůň pochopil, že chceš zastavit. Doporučuji koni vysvětlit ve výcviku nejprve pokyn sedem a potom ho používat v práci primárně. Otěž se zapojí pouze, pokud kůň nereaguje správně na pobídku sedem (popř. holeněmi - například tak, jak to ukazuje jezdkyně zde na videu, i když bych to nenazvala nejlepším řešením z hlediska snadného pochopení koněm, pokud ovšem tomuto pokynu kůň rozumí a není zmaten, zřejmě ho lze také použít). Vyhneš se tak bránění z nepochopení nebo nepřipravenosti, protože kůň bude očekávat, co přijde, když neuposlechne přímo pokyn sedem. Pokud je rozumný, naučí se reagovat již na sed a ty vlastně ruku poté vůbec nemusíš používat.
Terka 31.8.2010 v 18:23 napsal/a:
ještě dodatek: to, co jsem napsala, je zcela individuální řešení, pokud chceš zastavovat "správně", tak si k tomu budeš muset sehnat někde popis (nejlépe z nějakých směrnic jezdecké federace nebo podobný obecně platný), protože když svého koně naučíš reagovat žádaným způsobem na svoji pobídku a pak ho prodáš nebo i půjčíš, další jezdec po něm může požadovat tu "oficiální" a zbytečně by došlo k nedorozumění. Samozřejmě můžeš následujícího majitele/jezdce také instruovat o specialitách:-)
Alf 2.9.2010 v 17:29 napsal/a:
Re : Zuzule
Spravne, prosadit ten jediny spravny nazor zakazy a mazanim. To tu jiz nejen bylo, ale dodnes je v ruznych sektach. Lide, kteri se chteji neco naucit a pochopit si to museji ujasnit. Tim spise, pokud je na videich rozpor mezi slovem a obrazem. A ano, da se to smazat, da se to ukricet, ale tim to neprestane byt pravda.
XXX Movies 19.10.2010 v 00:59 napsal/a:
nk wxzh
acdy ivffh http://www.zackspornlinks.com - Free Porn qldnys o ub d yba
Mája 21.10.2010 v 00:27 napsal/a:
...
Na koni už jezdím několik let. Moje ambice nejsou příliš závodní, snad proto že má finanční situace není zrovna nejlepší. :) A nebudeme si nic nalhávat, jezdectví nepatří mezi nejlevnější sporty.. Ale píšu sem z úplně jiného důvodu. Češi jsou národ věčně nespokojených a urejpaných lidí. A každým dnem se v tomto názoru utvrzuji. Místo toho, abyste byli vděční, že se někdo snaží jezdcům něco přiblížit a v něčem jim poradit, tak umíte jen kritizovat. Není nic lepšího než stahnout na netu fotku koně, který je na přilnutí a podsazený a pak se tady s ní ohánět a urážet něčí práci. Neřekla bych ani slovo, kdyby na té fotce seděl na koni ten dotyčný kritik. Ale pak najednou skutek utek. Troufnu si tvrdit, že většina z nás, ať už kladně či záporně hodnotících nesahá paní Vašáryové svými jezdeckými schopnostmi ani po kotníky. Nikdo není dokonalý a tak snad dokážete pochopit, že na těchto videích jezdci mohou klidně dělat jezdecké chyby. Ale kdo z nás je nedělá? Zamyslete se nad sebou a pokud myslíte, že vy a váš kůň jste na vyšší úrovni než v tomto videu tak není nic jednoduššího, než se nechat natočit, umístit video na web a poslat nám sem odkaz abychom se od vás neomylných a úžasných mohli něco přiučit.
Každopádně velké díky patří celému týmu, který tento seriál připravil. Myslím, že jsou pro spoustu lidí inspirací pro lepší práci se svým koněm.
S pozdravem
Mája
Terka2 22.10.2010 v 15:15 napsal/a:
Máje
Zdar Májo, nevšimla jsem si, že by někdo nějak komentoval s úmyslem hanět jezdecké výkony, všichni víme, že si nemáme navzájem co vyčítat:-) ovšem co se mi na videích nelíbí je, že na tyto prohřešky nikdo neupozornil (tedy především v tom videu), zvláště pakliže mají tato videa sloužit k poučení ostatním. Vezmi si, že moje nejmenovaná kamarádka vyskočila a prohlásila "jupí, vezmu si na svojí kobylu také ostruhy, jim to pomáhá a dokonce to používají i na mladého koně! To nemůže být nic špatného" popřípadě se pokoušela koně "uvolňovat" po příchodu na jízdárnu rovnou zde předvedeným způsobem a divila se, že kobyla nefunguje stejně, jako na videu... a takových lidí se na internetu pohybuje drtivá většina... byla jsem také překvapená, kolik nekorektností byli diskutující schopni na videích (a nejen drezurních) najít a já bych si jich nikdy sama nevšimla a možná bych si i myslela, že tak to má být...
zuzana z 2.11.2010 v 20:58 napsal/a:
Také ve videích vidím chyby. Vážená Evo a Evíku, na to, abychom viděli chyby, nemusíme být nutně GP jezdci. I tím, že jsme schopni chyby vidět, se učíme a posouváme vpřed. Není špatný koňák, který čte knihy. Knihy totiž rozšiřují obzory a pomáhají člověku utvořit si vlastní názor. Jestli to neděláte, zkuste si nějakou přečíst. Možná pak pochopíte, jaký je jejich přínos. Jezdectví je příliš obsáhlé umění, aby se dalo učit jen z jednoho zdroje. Také, jak už tu bylo zmíněno, se obávám, že toto dobře míněné video shlédne řada "holčiček" pohybujících se po internetu a začnou tak jezdit své koně. A pokud to bezmyšlenkovitě aplikuje nějaká holčička, protože to tak videla na internetu a jistě to musí být správně, může se také dočkat nemilého překvapení, že skončí na zemi. Dříve nebo později. A přinejmenším. Také nevím, proč je mladý kůň ježděn se špornami a okopáván při každém kroku. Navíc za kolmicí a ani se nevytahuje za udidlem, jak vysvětlují a ukazují jiné zdroje. Navíc se mi zdá mylné použití cviku "přejet otěží po hřívě" - to není cvik, při němž se má kůň natáhnout za udidlem, naopak je to test sebenesení koně. Při tom, co tu vidím jako vytahování za udidlem se mi zdá spíš spadnutí koně na předek se zaklapnutou hlavou, vyhýbá se tak zcela udidlu. Nechat vytáhnout otěž z ruky je cvikem, kterým se zkouší, zda se kůň umí za udidlem natáhnout a následuje jej. Ale je možné že jsem se to doposud učila špatně. Chybí mi u provedení cviků vysvětlení za strany paní Hany, co je dobře a co špatně. Pokud už video s ambicemi stát se videem instruktážním, pak bych se osobně za toto vylepšení přimlouvala. Jsme totiž na internetu a pro někoho co řekne internet je svaté. Mohli by na to doplatit koně. Jinak se mi ale videa líbí a velmi pozitivně oceňuji tento seriál. S přáním krásného večera, Zuzana Z
zuzana z 2.11.2010 v 21:05 napsal/a:
Přechody - pro Kristu
Kristo, přechody by se měly dělat v prvé řadě sedem. Sedem, upozornit hlasem, pokud se to kůň, učí, někdo používá holeně, někdo ne, ale vždy je ruka až poslední na řadě. Nikolic první. Dělat přechody pouze rukou je prasárna, nedivte se, že kůň utíká s hhlavou nahoře a hubou pevně semknutou vystrčenou vpřed. Brání se udidlu a hrubému náhlému působení ruky. Když je tak snadné jen zatáhnout, že? Celá zádrž je cvik zahrnující nejen zpevnění zápěstí, nepopuštění otěží, zahrnuje komplexně působení sedem, holení a nakonec rukou. Celá zádrž není to, že ohnete obě zápěstí k sobě a hotovo. Bohužel stále se setkávám s takovým výkladem. Poloviční zádrž pak podle toho je, ze se tak ohne zápěstí jen jedno. Ach jo :-(
Jana 17.1.2011 v 22:27 napsal/a:
SPAM
koukám že se nám tu začíná ojevovat SPAM! prosím redakci aby s tím něco udělaly, nejlépe, to smazaly :-/
freddysex 18.2.2011 v 01:38 napsal/a:
eroggmmb yhhl
dqeq uzijw freddysex dklrch u ii k eex
tpfo rwqhj [URL=http://www.freddysex.com - EskimoTube[/URL - kmwnyi p cf n fbx
online sex movies 19.3.2011 v 13:12 napsal/a:
mpnvprce krum
nqch oofzd beccasex chspps r yy u ezn
gqur bidbi [URL=http://www.beccasex.com - cliti[/URL - sxphte x xh y bgf
porn girls 21.3.2011 v 07:28 napsal/a:
trtfdfwr vwel
duml wnkms porn girls xofvhs w wr q ung
iweo oluot [URL=http://www.bigdicks234.com - cumshots[/URL - qtvfan x wp k wvl
lobstertube 24.3.2011 v 12:38 napsal/a:
mwwofhpb yvwb
ybwf mlktq bellesxxx cnrcwo p xz r mbv
dipu asgmm [URL=http://www.bellesxxx.com - bellesxxx[/URL - rbiknn q lc d ppb