Pomalu, ale jistě se blíží období, kdy budou vyhlašovány ankety Jezdec a Kůň roku 2010. Také vás zajímá, kdo tyto tituly získá, eventuálně obhájí?
Nás také, a tak jsme udělali malý průzkum přímo mezi aktivními jezdci ....
Komentáře mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé. Vytvořte si svůj profil na EquiTV. Pokud jej už máte, přihlašte se zde.

První tréninkový seminář v roce 2011 s Tjarkem Nagelem byl v jeho náročném časovém harmonogramu nakonec zařazen na dny 14. ... ~ více ›

Ve spolupráci s Českou Jezdeckou Federací Vám přinášíme záznam ze třetího dne skokového soustředení s německým trenérem Tjarkem Nagelem, které ... ~ více ›

V sobotu 9. října se na kolbišti Pražského jezdeckého klubu Gabrielka uskutečnil 4. ročník Pražského skokového derby. ~ více ›

Firmu Equiservis všichni dobře znáte. Ne všichni ale víte, jaké služby vlastně Equiservis nabízí. Equiservis jako jeden z mála prodejců ... ~ více ›

V sobotu 25. února se v pražském Radiopaláci uskutečnil první ročník plesu „Jezdci v gala“, který navázal na ...

V sobotu 15. října se za krásného slunečného počasí konal v Drahenicích u Johannese Lobkowicze tradiční parforsní hon ...

Ve dnech 8. – 9. října 2011 se v Hradištku u Sadské konalo mistrovství České republiky v paradrezuře. ...

V sobotu 8. října se uskutečnila na ranči Happy Hour v Krakovanech klasická jednodenní a jednobodová AQHA Show ...
Lucie 2.12.2010 v 12:31 napsal/a:
mánie
Mám takový pocit, že tak jak vznikla Váňománie v dostizích, nebo Gotmánie ve slavíkovi, tak máme i zde mánii.:-)
Aleš Opatrný je výborný jezdec,o tom není sporu, nebo možná je jak kdo chce... ale myslím, že prostor by se mělo dát i jiným jezdcům.
Řekla bych, že letošní sezonu zajela pěkně i Bára Tomanová například...ale fandím všem :-) všichni dřou a snaží se. Všichni na sobě pracují, věnují tomu spoustu času a pilují nedostatky :-)
kristýna 2.12.2010 v 21:52 napsal/a:
myslím si, že je u nás dost jezdů, co skáčí...ale občas je opravdu vidět, že umějí jen zvednout zadek nad skokem a jezdit to moc neumí...toto se často projeví na závodech s výměnou koní, kdy jezdci co opravdu jezdí a jen nezvedají zadek zajedou i s jinačím koněm na těžkém parkuru parádně..narozdíl právě od těch co se objevili nedávno a sbírají tituly a umístění jen díky pečlivě vybraným a naježděným a drahým koním..takže at jezdce roku vyhraje kdokoliv jsem pro některou ze stálic. jsou to lidí, kterí opravdu ukazují, už hodně sezon, že si jen nevozí zadek;-)
Niki 3.12.2010 v 09:12 napsal/a:
Western
Mám jeden dotaz:vyhalšují se i westernoví koně nebo to je jenom Anglie?
Já bych to tentokrát přála Natálii Roučkové,ona je moc dobrá jezdkyně a myslím si,že by Jezdce roku mohla získat. Bezpochyby i naše špica Aleš Opatrný.
Ale Tomanové bych to nepřála,to kdyby neměla tak dobrého koně a trenéra tak by to tak daleko nedotáhla a často je vidět jak se "jenom zvedá" nad překážkou.A taky není nějaký podezřejý,že vždycky vyhraje Dance and jump Czech junior Cup,když tu firmu vlastní její máma?!
Pro ní ROZHODNĚ HLASOVAT NEBUDU!!!
AŤ VÍ,ŽE NEMŮŽE MÍT VŠECHNO!
Zuzule 3.12.2010 v 11:36 napsal/a:
Niki : Ne, že bych se tu chtěla hádat, ale čistě mezi námi : má peněz jako šlupek, který by mohla dát například do kokainu, heroinu, trávy, zásobit si barák a pořádat mega divoký mejdany plný nejenom drog.
Jenže ona to všechno včetně času vráží do koní a že je to pěkná dřina!
A ještě jedna věc-možná má nehorázně drahý a naježděný koně, ale kdyby jezdit pořádně neuměla, brzo by je zkazila, což je mnohem jednodušší, než koně něco naučit. A oni jí, bože div se, šlapou!
Já bych ji až tolik neodsuzovala.
Lucie 3.12.2010 v 13:15 napsal/a:
To Zuzule
Souhlasím,
Zuzi plně s tebou souhlasím :-)
Nechci se dohadovat ale od Nikči mi to přijde díky formula cituji: kdyby neměla tak dobrého koně a trenéra
připadne mi to jako závist.
JInak NIKI, to je snad dobře, že má TAK dobrého trenéra NE? co by asi dělala s trenérem co ji v ničem nepomůže?
Jinak osobně ji neznám, ale myslím si, že nejezdí špatně, koně ji opravdu šlapou a to například s Kohenem nebo Colomanem jezdí dlouho :-)
Ale to je jen můj názor neupřednostňuji ji ...
Kristýna 3.12.2010 v 16:50 napsal/a:
no příkladem ježdění a zvedání zadku by mohl být závod konaný ve frenštátě pod radhoštěm kdy naše,,top four,,kvalifikovaná z 11 kol čsp si nakonec prohodila koně..a zrovna bára tomanová zajela jen se svým koněm čistě..a třeba s helpem měla dokonce 28 trestných bodů..teprve v takto extrémních podmínkách se projeví kdo opravd jezdit umí a kdo se jen umí, sice stylově.pokud se chcete podívat na celou tabulku výsledků tak článek je v jezdectví listopad 2010 a jméno článku kentucky pod radhoštěm..
ps. jak říkají jedni nejmenovaní čestí horsmeni..že kvalitní jezdci, či lidé co opravdu rozumí koním, nejsou vždy ti co získávají mašle..a je pravda, že v americe to tak docela i funguje(a nebo to jsou mašle, které jsou jen třešničkou na dortu vztahu mezi člověkem a koněm)u nás většinou pokud narazíte na pravého horsmena tak o to vlastně ani nevíte, nebot jeho sedlovnu nezdobí mašle, ale jeho výběhy zdobí spokojení parťáci..a proč to říkám? protože mám pocit, že někteří lidé a obzvlášt dorost co se zrovna vyloupl do povědomí, často o svých koních a práci kolem nich moc neví, nebot jsou to přeci nástoroje se kterýma se pobavím..dám je do stáje a někdo se přeci postará....ale neříkám, že je to 100pro pravda jen můj osobní pocit...
takže jsem pro když už se tento titul udílí aby se věnoval velmi zopovědně a s rozvahou..a aby koukal i co stojí za úspěchy a ne jen na ně...
Lýdie 3.12.2010 v 19:43 napsal/a:
Pro Kristýna
Takže rozhodně ti nechci brát názor jen bych podotkla to že Help rozhodně není vůbec ale vůbec snadno jezditelný kůň.Báru jsem kdysi taky odsuzovala za to že si jen vozí prdel,ale to bylo kdysi,momentálně je vyježděná a myslím že nejezdí vůbec špatně.
ELiška 3.12.2010 v 22:58 napsal/a:
Ono s Barčou a Helpem to bude těžší..je jasné že se svými koni zajede skvěle,je na ně zvyklá,ví co od nich čekat..a hlavně Opatrný a Jandourek,jsou přeci jen chlapi.Hubená Baruška to prostě fyziologicky nikdy nemůže zvládnout tak jako mužskej;) a vsadím se že ne Helpovi nikdy neseděla a na seznámení snim měla pár minut..to si myslím že zajela ještě dobře:D:))Bohaté rodiče má,to je jasné,takovýhle lidé to mají lehčí,ale lidičky,nezávidtě,važte si toho co máte..a hlavně užívejte si tu cestu k Vašim úspěchům a nehleďte na ostatní,stejne nic nezměníte..:)
Pat 4.12.2010 v 21:46 napsal/a:
Neni vsechno, jak na prvni pohled vypada
Finale CSP ukazalo predevsim jednu vec - Help neni (narozdil o jinych koni v tom finale) dobre prijezdeny kun. A da se tu spekulovat o tom, kdo je lepsi jezdec - jestli ten, ktery nedokaze standardne pripravit kone, nebo ten, ktery ho pak nezvladne, protoze mu ke stylu jeho jezdce chybi asi tak 30 kg svalu. Je to mimochodem stejne, jako by si Tomanova vzala do finale Kohena a pak se tu o ni tvrdilo, ze nejlepsi rajtak pod sluncem, protoze ostatni na jejim koni nedokazali parkur dokoncit.
Zuzka 5.12.2010 v 10:12 napsal/a:
Help
Také si myslím, že kůň "naježděný pro chlapa" není žádný zázrak. Z mého pohledu je to kůň špatně připravený, silou zlomený. Jezdec, který produkuje takové koně si nezaslouží mé uznání. Veřejnost má oči zaslepené. Už jen styl v jakém to na závodech sleduji je příšerný. Opravdu příšerný. Doufám, že se dočkám doby, kdy anketu vyhraje někdo, kdo má svého koně opravdu rád.
Dana 7.12.2010 v 14:37 napsal/a:
Souhlasím, kolikrát je to otřes. Abych řekla pravdu, tak já bych tedy nechtěla nikdy jet na cizím koni stejně tak půjčovat svého - proč jako? Každý má jiné pobídky a je to i o sehranosti a bohužel taky často o síle (u některých), takže nevím, proč bych měla jezdit na cizím koni a dělat si ostudu u laické veřejnosti v tom, že si myslí, že když jedu na koni cizím a nevede se, že tedy neumím jezdit? To je tedy do nebe volající blbost... To by všichni museli mít stejné koně a stejné pobídky a stejnou stavbu těla, ale koně nejsou auta. Na druhou stranu bych nechtěla půjčovat svého koně kvůli tomu, že nevidím důvod, proč by na něm měl jet někdo, kdo o něm nic neví a v horším případě jim to nebude sedět a koně to akorát zprudí - úplně zbytečný. Fakt nechápu, kdo tohle mohl vymyslet...
Martina 7.12.2010 v 16:04 napsal/a:
Ke spekulované Báře-souhlasím s většinou tady... Jo, rodiče jsou bohatý, ona má všechno, závidím jí... ale to nic nemění na tom že ta holka to někam dotáhne... je dobře, že se i k nám dostanou tak dobří koně jako Clark, kteří sice skoro nemají na našich kolbištích konkurenci, ale nikdo není neomylný a jak jste si určitě stihli všimnout nejezdí tahle "čerstvá" dvojice vždycky jen čistě... a taky by ě zajímalo kolik z vás by tady bylo schopných zajet i s koněm jako je Clark čistě T... hm?
A Help-jo to je dobrý... proč myslíte že tam ten Help byl? Jezdec si ho přijezdil tak jak ho přijezdil, s tim koněm neni prdel... tak proč by do soutěže nevzal takového koně, který by mu zvyšoval šance na vítězství? Věřím, že 99 procent lidí by to udělalo taky. A než se parkur Báry a Helpa zvrtnul v cosi hrůzostrašného, nebylo to něco děsnýho.. Tenhle kůň mi přijde téměř neovladatelný slečnou které chybí dalších 40kilo anebo další tři udidla...
A ještě k tomu- to, že Bára sspadla z takového koně... se podívejte že někteří jezdí s koňma ST-T a pak se skulej na L. A to maj svoje koně, které si přijezdili. To taky znamená že jsou neschopní?
Zuza 7.12.2010 v 16:06 napsal/a:
Slečna/paní stojící u šimlíka podle mě nezná nikoho jiného než Aleše :D
petrasadlo 8.12.2010 v 01:21 napsal/a:
:)
Tak na téčkovej parkur stačí mít drahýho koně a nějaký prachy? Tak já to jdu zejtra zkusit!
Lůca Půca 16.12.2010 v 18:34 napsal/a:
no,ženy,díky vám jsem se opět přesvědčila,že většina z vás soudí lidi,které ani nezná a tudíž jsou jejich názory značně zkreslené...Přála bych alespon jedné z vás posadit se na takového "bezva" koníka jako je Help a pak byste možná změnily názor,na to jak takového koně jezdit!A co se Báry týče byste se možná mohly poohlédnout,jak to funguje v jiných zemích,pak by vám možná došlo,že k pořádným výkonům juniorů patří kromě talentu (který Bára bezpochyby má) i kvalitní a zkušený kůn!Protože bez dobrých koní se výsledky dělat nedají!!!
Martina 19.12.2010 v 20:15 napsal/a:
Lůco Půco: Naprosto souhlasím.
Nevím jestli některé věty v mém komentáři nepůsobily trochu kontroverzně. Nakonec měly vlastně vyjádřit asi tak to, že nám těm na netu se to kecá...chytrej tady může bejt kdo chce ale jezdit jako oni... sranda to fakt není ani s dobrým koněm...
Mimochodem-ať je Bára jaká chce(to nebudu rozebírat jaká je...), něco v ní je a peníze taky jsou tak doufejme že bude mít to štěstí nás reprezentovat(samozřejmě i s dalšími..) a třeba i dostat čr někam jinam než je teď...
Lůca Půca 20.12.2010 v 22:06 napsal/a:
Martina: tak každopádně za ní stojí letos hodně výsledků a proti těm nemůže říct nikdo ani slovo.O Jirkovi ani nemluvě.Jinak házet machry po netu umí asi každej debil,o tom jsem se mockrát přesvědčila ;). A pokaždý si říkám,že se k tomu nebudu vyjadřovat,ale pokaždý mi hnou takovýhle lidi žlučí natolik,že to nevydžím...Jinak pro zbytek pomlouvačů a závistivců:až Vy budete natolik dobří,jako ti,které pomlouváte,tak Vám přeju minimálně trojnásobek takových lidí jako jste Vy!!!
Martina 30.12.2010 v 18:29 napsal/a:
Lůca Půca:to rozhodně... a když srovnáme jak jezdila ještě nedávno a jak jezdí teď, můžou si tady všichni psát co chtěj, ale je to obrovskej pokrok... přeju jí to :)
je pravda že já si taky vždycky říkám že na ně kašlu a často to nevydržím :D
niki 15.1.2011 v 18:55 napsal/a:
Říkejte si o mě co chcete já vim svoje...neni pravda že správnej jezdec má zvládnout všechny koně,hm?
Ale nebudu vam vaše názory vyvracet každý to cítí jinak.
Jenom chci upřesnit jak už tady někdo navrhl,ať si to zkusím zajet sama.
no víte někdo nemá tak zámožný rodiče jako barbora aby jí koupili koně na závody a aby MOHLA závodit.
někdo se musí zpokojit s tim,že jezdí za výpomoc ne ne špičkovejch koních.
tak si nejdřív zistěte situaci druhejch,někdo třeba nemá takový štěstí jako ona.
ale za všechnu tu práci sem ráda,že se můžu vyhoupnout do sedla a co ona??? jezdí jenom měsíc a hnedka má hřebce!
tak mě hned prosím vás ńekritizujte když ani nevite jak na tom sem...!
Kika 14.2.2011 v 09:55 napsal/a:
niki: jistě polituj se jak hrozně na tom si :-)
ale uvědom si že Bára není jediná dobrá jezdkyně a je mnoho dalších jak v parkuru nebo drezuře co vůbec nejsou z bohaté rodiny co se zajímá o koně a kam to dotáhli?! jde jen o to nesedět doma a fňukat jak jsem na tom špatně ale něco dělat pracovat na sobě.No a jak si naznačovala že kdyby si měla bohaté rodiče co by ti koupili drahého dobrého koně a trenéra tak bys závodila, jistě by si mohla mít úspěchy ale určitě by tě to stálo tolik(ne li více) úsilí a práce co Báru.Ty vidíš koněčný výsledek na závodech ale zatím stojí spousta dřiny.Mluví s tebe závist :-)
Terka2 14.2.2011 v 13:18 napsal/a:
závist
zdar, reaguji asi na poslední tři čtyři příspěvky, video jsem si nepustila: já například peníze na závodění prostě nemám. Nemyslím si, že bych pracovala nějak méně, než jezdci, kteří si mohou dovolit jezdit pod trenérem a závodit. Pokud mají i jinou práci (ve které musejí trávit 8 h denně), tak na obstarání koní mají zaplacené lidi. A pokud se věnují pouze koním a tedy se o ně i starají, tak zjevně mají tolik peněz (sponzorů, whatever...), že nepotřebují vydělávat extra a mohou se tomu celodenně věnovat (takže i místovat, nosit vodu, vodit do výběhu...). Já bych nejen musela odmakat těch 8 h v práci, ale ještě si zaplatit trenéra a jeho cestovné a ubytování, pak i kdybych si nechala svého současného koně, tak by mě již nadále určitě nestál 500,-/měs., protože by potřeboval jiné krmení a další management a to se nezmiňuji o té
Terka2 14.2.2011 v 13:25 napsal/a:
drahé dopravě, startovném, dalších drobných výdajích okolo (registrace koně, krev, příspěvky ČJF, nákup a údržba soutěžního úboru... a další a další...:-)
Takže ne, já třeba bez peněz i s energií do toho investovanou prostě vyrazit na závody nemohu. Kdybych opravdu měla trenéra a čas na tréning, tak bych zase nemusela dělat jiné věci, které mi tu energii berou (například bych měla koně ustájeného v nájemní stáji, takže bych měla servis zajištěný). Myslím si, že se u koní snažím úplně srovnatelným způsobem (byť toho třeba tolik neodjezdím), jako kdejaký soutěžní jezdec, i kdyby vrcholový... Jistě někde je dobrý jezdec, který má koně doma a chodí do práce a ještě zvládá jezdit po závodech a umísťovat se, ovšem dnes to jsou vyjímky a já je obdivuji.
(promiňte za rozdělený příspěvek, překlep:-)
Terka2 14.2.2011 v 13:31 napsal/a:
P. S. a tím si prosím nestěžuji ani nechci shazovat práci profesionálních jezdců a nebo kvalitních závodníků. Jen říkám, že dovedu pochopit, když si někdo povzdechne "proč já taky nemám možnost...". Holt někdo má a někdo nemá:-) Stejně jako talent na ježdění.
Petra 20.2.2011 v 14:33 napsal/a:
Je zajímavé, jak všichni horují za Aleše ( logicky dokázal mnoho, všechna čest jemu)má doma spoustu koní, ten měl cestičku už vyšlapanou, Bára je ale všem závistivejm dívčinám trnem v oku, má koně za spoustu peněz, trenéra ( Myslíte, že by ztrácel zrovna pan Pecháček s někým čas, kdyby nebyl přesvědčen, že to smysl má?) Kdyby nebylo na světě něco jako drby a každý, že se zajímá o ostatní, nikdo by nevěděl, kdo jsou její rodiče a byl by klid. Všichni dobře víme, že dobrý kůň vydrží podávat skvělé výkony jednu sezónu, možná ani to ne, myslím, že Barbora dokazuje, že tu formu těch drahých koní, co jí připravil někdo jiný, nejen drží, ale u některých ji zlepšuje. Držím palce nejen jí, ale i všem mladým jezdcům, ať to dotáhnou, co nejdál a zařadí se jich co nejvíce po bok ˇVáni, Gotta i Opatrného.