Jízdárna Radonice je jednou z mála v Praze, která poskytuje zájemcům z řad veřejnosti ucelenou klasickou výuku jízdy na koni. Uvědomujeme si, že každý zákazník přichází s rozličnými přáními užít si jízdu na koni po svém a právě cílem našeho jezdeckého výcviku je předat takové základní dovednosti a zkušenosti aby jízda na koni byla zábavou, relaxací, sportovním vyžitím a seberealizací, na místo strachu a stresu z neznámeho.
Naše výcvikové služby jsou určeny pro každého zájemce z řad veřejnosti, od úplných začátečníků, kteří nikdy neseděli na koni, po pokročilé jezdce až k jezdcům zkušeným.
V areálu Jízdárna Radonice je první stupeň jezdecké školy se zaměřením na úplné začátečníky a mírně pokročilé jezdce a jezdecké vzdělávání poté pokračuje v areálu Jezdecký Park výcvikem pro jezdce.
jezdecké kurzy začínají v podstatě v momentě, kdy se zákazník přihlásí a nastoupí na první lekci. Pro přihlášení je zapotřebí vědět, který den a hodinu popř. i více dní v týdnu by mohl pravidelně navštěvovat jezdecký výcvik.
Samotný výcvik začátečníka začíná na “prodlouženém vodítku“ tzv. longe, kdy pohyb koně je organizován cvičitelem ze země, a jezdec má možnost plně se věnovat svému sedu.
Ihned od počátku je důraz kladen na rovnováhu a pevný sed jezdce. Rychlost zvládnutí základních pobídek a držení rovnováhy ve všech třech chodech koně (krok, klus, cval) je individuální, v průměru se jedná o deset lekcí (5 hodin) v sedle koně. Tyto lekce probíhají po půl hodinách, avšak je možné si vzít idnividuální lekci 60 min.
Po zvládnutí základů by měl jezdec začátečník být již dostatečně zdatný pro pokračování v samostatných lekcích o délce jedné hodiny. Zákazník má na výběr mezi uceleným pravidelným kurzem (10 lekcí + bonus viz ceník ), nebo pouze docházet na jednotlivé lekce (1 hodina).
“Samostatností“ se rozumí, že se jezdec učí a zdokonaluje ve vedení koně na jízdárně bez přímé pomoci cvičitele. Ten však za pomocí jízdárenských povelů určuje veškeré dění na jízdárně a neustále by měl kontrolovat korektnost působení pomůcek jezdce na koně a provedení jízdárenských cviků.
Zákazníci jsou směřovaní k úplné samostatnosti také i v přípravě koně před výcvikovou hodinou. Po příchodu na jízdárnu jsou k dispozici šatny se sociálním zařízením. Na informační tabuli jezdeckých hodin se zákazník informuje kdy a v kolik lekce probíhá, jméno instruktora a jméno koně. Nově příchozímu zákazníkovi koně připravuje cvičitel a zároveň jej školí ve správné přípravě koně před hodinou. Pokročilý jezdci si koně musejí připravit sami, je však vhodné požádat o následné překontrolování naužděného, nasedlaného koně instruktorem !!!
Komentáře mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé. Vytvořte si svůj profil na EquiTV. Pokud jej už máte, přihlašte se zde.

První tréninkový seminář v roce 2011 s Tjarkem Nagelem byl v jeho náročném časovém harmonogramu nakonec zařazen na dny 14. ... ~ více ›

Ve spolupráci s Českou Jezdeckou Federací Vám přinášíme záznam ze třetího dne skokového soustředení s německým trenérem Tjarkem Nagelem, které ... ~ více ›

V sobotu 9. října se na kolbišti Pražského jezdeckého klubu Gabrielka uskutečnil 4. ročník Pražského skokového derby. ~ více ›

Firmu Equiservis všichni dobře znáte. Ne všichni ale víte, jaké služby vlastně Equiservis nabízí. Equiservis jako jeden z mála prodejců ... ~ více ›

V dnešní reportáži vám představíme zbrusu nový areál Ranč Happy Hour v Krakovanech, kde se zabývají chovem Qarter ...

U koní je právě kvalita rizikovým faktorem a je proto nutné zvážit, zda jsme schopni vyrobit vysoce kvalitní ...

Všichni to známe. Je jaro, všechno kvete (pokud tedy zrovna nesněží), lidi to táhne ven, prochází se nám ...

V dnešním díle nám Ing. Kateřina Blažková (Výzkumný ústav živočišné výroby, Uhříněves) popovídá o tom, jak zařadit senáž ...
Lucie 10.10.2010 v 20:57 napsal/a:
Paráda
Fakt, krása, paráda... jde vidět, že se snaží to udržovat...pecka okolí, park je výborný ehm až závidím, ale v dobrým :-)
Petra 10.10.2010 v 21:10 napsal/a:
Fakt parádní areál. Smekám klobouk dolů, to je hotový ráj :)
Zuzka 10.10.2010 v 22:45 napsal/a:
Tohle už je aspoň dobré zázemí pro koně. Schválně nepíši super, protože fandím 24/7, ale pro ty, co chovají kobyle v boxech, to je určitě super.. ;o)
Bára 11.10.2010 v 11:38 napsal/a:
Začala jsem jezdit do Radonic, když to byla ještě menší stáj a teprve se stavěla první hala a musím říct, že od té se nejen rozrostl počet koní a boxů ale přibyl právě i jezdecký park a mnoho dalšího. Je vidět, že majitelé vědí co dělají a ke koním mají velmi blízký vztah :) přeji Radonickým hodně dalších úspěchů :)
Karla 11.10.2010 v 12:55 napsal/a:
Tak tomu říkám areál !!!
Katka 11.10.2010 v 18:37 napsal/a:
dobrý den,
mohli by jste natočit nějaké video o zzvj?
Natalia 12.10.2010 v 20:16 napsal/a:
Paráda. Strašně moc se mi líbí jezdecký park. Ten je prostě úžasný, kdyby to tak bylo všude ;) K tomuto seriálnu mám jenom jednu výtku a to, že se točí jenom u Prahy. Myslím si, že i jinde v ČR jsou jízdárny. Jinak ale paráda ;D
Irena 14.10.2010 v 15:47 napsal/a:
Vypadá to tam moc krásně...
Petra 19.10.2010 v 20:55 napsal/a:
Jednička s hvězdičkou
Radonický jezdecký park znám z vlastní zkušenosti a musím doopravdy jenom chválit a chválit. Narozdíl od jiných jízdáren jsou zde kvalitní koně a hlavně kvalitní trenéři, kteří vědí, co dělají a doopravdy se řídí mmottem, že nevozí, ale učí jezdit. Vřele jízdárnu Radonice doporučuji všem, co se chtějí v sedle něco naučit.... :-)
Lenka 28.10.2010 v 21:52 napsal/a:
Radonice
Tak takovejhle areál vážně závidim :) Krásný a jestli je v tomhle videu všechno pravda, asi vím, kam s kobylkou v létě. Ovšem teda některé ty ceny... Ráda bych třeba někdy zajela s kobčou do toho parku (máme to kousek), ale dát za to 400 za hodinu za jednoho koně? to by nás vyšlo jako pár balíků sena :-)
Lucka 6.11.2010 v 00:25 napsal/a:
Ano, Radonice mají jezdecký park. A to pouze z jediného důvodu. Široko daleko je totiž okolí jen spousta silnic a polí, po kterých se nesmí jezdit. Mám koně ve stejné lokalitě a znám to tam opravdu dobře. Nenechte se zmást, není to žádný terno. Buď s koněm do jezd. parku, nebo nikam. Rozmanitý výběr...
Lucka 2 6.11.2010 v 07:58 napsal/a:
Radonice
Souhlasím s komentářem nade mnou... A to ještě bývá veliký problém se do parku dostat. Ostatně stejně jako na halu, kam v "normální" hodiny chodí kurzy. Takže není o co stát...
A to ještě ty 4ha výběhy mají jen na tom parku, který je ovšem přes celou vesnici, takže koně z horní jízdárny chodí jen do toho malého výběhu, kde se ještě střídají!
Ovšem park je opravdu nádherný, to se musí nechat. JEDNOU jsem se tam s koněm taky byla podívat (za 3měs., co jsme tam byli...)
Daniel 6.11.2010 v 21:42 napsal/a:
Privatní koně mají možnost po domluvě chodit na jezdecký park celkem běžně. Každý je pak ale svobodný, jak si svůj režim s vlastním koněm uspořádá a jestli vůbec je schopen a ochoten se domluvit na čase, kdy přijde.
Jediná věc na kterou se dbá je udržet park v provozním stavu a tak, když je po dešti, na travnatých plochách se nejezdí.
Lokalita jízdárny je opravdu nevyhovující pro agroturistiku, neb veškeré louky jsou zastavěné nebo oseté. Výběhy pod parkem jsou využívány pro koně z parku, avšak majitelé koní mají možnost, opět po domluvě, si své koně občas do výběhu přivést. Že se tak neděje, není problém ani otázkou na provozovatele jízdárny.
Školní koně z jízdárny se v určitých sezóních intervalech na parku střídají, kdy chodí do kolotoče, na výběhy a pod zkušené jezdce. A to vždy v délce min. jednoho měsíce. Provoz jízdárny vždy úzce souvisí s lokací a zajišťování operativy s omezeným počtem pracovníků.
Majitelé privátních koní pak musí trávit více času se svými miláčky a proto jízdárna není doslova určena pro koně k celodení pastvě a nebo jezdcům "špacírákum".
Petra 7.11.2010 v 21:21 napsal/a:
Moc hezké video, krásný areál a jezdecký park je špička! :-) Souhlasím s názorem, že by bylo hezké vidět i jízdárny z jiných koutů naší republiky. Např. na Klatovsku se nachází moc krásný areál Dvůr Krutěnice, který se zabývá chovem koní kinských a samozřejmě výcvikem jezdců a spoustou dalších služeb. To je jen malý typ pro redakční tým ;-)
Tatran 11.11.2010 v 15:56 napsal/a:
Je znat, ze prispevky pisi jen lide, kteri bud dlouho nebo vubec v Radonicich nebyli, pripadne znaji jen uvedene video.
Doporucil bych vam poptat se zakazniku a hlavne majitelu, kteri maji resp. meli kone ustajene v teto staji. Velmi pravdepodobne byste zmenili nazor. Nebot neni vsechno zlato co se trpyti. A zde to plati dvojnasob. Az na vyjimky tam nikdo nevydrzel nez par mesicu nebo 1 sezonu. O kvalite vycviku tezko hovorit, resp. bez "tezkeho srdce". Zptejte se pana Touska kolik lidi si bylo schopno pod jeho vedenim udelat licenci, jakych vysledku dosahli a jakych vysledku dosahl sam (podtrhuji on sam).
Pokud by vlozili tolik usili do starosti o jizdarnu a kone jako vkladaji do "lhani si sami sobe", urcite by to byl skvely areal.
misa 15.11.2010 v 17:20 napsal/a:
Dobrý den, v Radonicích jezdím již rok a zatím jsem tam spokojená. Myslím si, že spousta vašich stížností pramení z toho, že jste s nimi nekomunikovali... Mám své vlastní zkušenosti, že když jsem je o něco požádala, ve velké většině případů mi vyhověli, a nebo zdůvodnili proč to nejde. Zároveň ale musím souhlasit s předchozím příspěvkem, resp. s jeho poslední větou. Myslím si, že by se mohli více věnovat stávajícím jezdcům a koním, než aby pořád lákali nové a nové zákazníky... Vždyť i na jejich internetové stránce mají uvedeno, že jejich cílem je vytvořit si stálý okruh klientů. Myslím si, že by spoustu pokročilejších jezdců jezdících na jízdárně potěšilo, kdybyste je například pozvali na jezdecký park...jinak Radonice moc chválím a jsem ráda, že tam mohu jezdit :)
A.Maly 16.11.2010 v 18:08 napsal/a:
z vlastni zkusenosti
doporučuji každému, aby se pro své vlastní dobro či dobro svého koně po shlednutí videa šel podívat jaká je skutečnost a přeptal se lidí kteří tam koně mají... To je nejspolehlivější reference.
Daniel Toušek 17.11.2010 v 14:26 napsal/a:
Zcela nepochybně v příspěvku pana "Tatran" vyplývá, že nerozlišuje pojem uspěch a úspěch. Tedy jak říká i pan Pecháček, úspěch v parkurovém sportu je velmi nesnadný a v mnohém nahodilý, závislý na spoustech faktorů, které nelze ve spoustech případů vůbec ovlivnit. A můj otec mi vždy říkal, že srovnávat hrušky s jablky prostě nelze.
A sám za sebe říkám, že když mi byla nabídnuto natočení této reportáže pod názvem "seriál o nejlepších jízdárnách", jasně jsem se ohradil, že pod názvem "nejlepší" vystupovat nehodlám. Reportáž nehovoří o ničem jiném než o skutečnosti, reportáž je skutečně omezena co do sdělení, je to stále jen reportáž. Sama redaktorka Jana hodnotila a viděla vše ve své skutečnosti a pochybuji, že by jako profesionální žurnalista měla zájem o skreslování skutečnosti.
Pan Tatran usměvně řečeno sám netuší, co je to úspěch a pokud bych se měl vyjádřit k jeho výpadům, myslím, že ti klienti, kteří chtěli připravit a složit zkoušku ZZV, ti připravěni byli řádně a včas. Pamatuji se na pravidelnou přípravu čtyřech jezdců, kteří všichni ZZV udělali a to i s pochvalou. V jednom případě komisař p. Janďourek hodnotil pana Davida Taizicha jako nejlépe připraveného adepta. David je dnes majitelem vlastního koně KWPN a osobně nemá ambice se někomu v něčem dokazovat.
Zájemci, kteří chtějí se připravit na zkoušky mají tu svobodu a právo se přijít podivat jak jsou hodiny vedeny a výcvik pro ZZV je možné absolvovat pod podmínkou pravidelné a cílené přípravy s daným termínem zkoušek. Dnes je 17. listopad a svobodu volby rozhodování máme všichni stejnou.
Nepovažuji se za sportovního jezdce a nevěnuji se sportu. Pochopil jsem již dávno, že je tato meta pro mě nereálná co do koní, času i zkušeností. Měřit se s lidmi, kteří jezdí celý život jen na koních ani není pro mne z pohledu života zajímavé, avšak jezdecký sport na nejvyšší světové úrovni je pro nejlepší inspirací. Sám jsem zvedl kotvy a jel jezdit na pár měsíců mladé koně pod vedením olympijského jezdce Hugh Grahama z Canady, dvakrát do německé stáje k Marion Ostmeyer a při koordinaci vzdělávacího programu SSCHK mohl cestovat a hovořit se zástupci špičkového jezdeckého sportu a chovu koní v holandsku, německu, finsku, kanadě, lucembursku a panamě ... Kdekoliv jsem si sedl na koně, dostalo se mi pozitivního hodnocení za to co již umím a rad pro to, co ještě neumím. A to je pro mě úspěch.
Jezdecký park na počátku jeho budování byla "jungle" a po patnácti letech vlastní práce je to celkem pěkné místo k práci. To je pro mě úspěch.
Koně, které jsem si odchoval a věnuji se jim od narození jsou mi dnes radostí pod sedlem, a těší mi, že i občasný trénink s panem Pecháčkem, kterého si nesmírně vážím pro svůj nezaujatý přístup, neporovnávání se s hlupáky a se schopností a ochotou profesionála a jezdeckého matadora, že mé koně hodnotí vesměs pozitivně. To je pro mě úspěch. A dodám, že pouze můj osobní ...
Daniel Toušek 17.11.2010 v 14:26 napsal/a:
...
Děkuji za podtržení komunikace v jednom z příspěvků, neboť každému, kdo sem přichází se svým vlastním koněm důrazně a otevřeně popíšu, kde jsou naše slabé a silné stránky, v ničem nikomu nelžu a je jen na každém z vás, zda se rozhodnete sem s koněm přijít. Většina lidí, kteří zde nevydrží, byli velmi nekomunikativní a jak se říká, komu není radmo, tomu není pomoci.
Jezdecká škola je založena rovněž na volbě, tedy začátky na statku a pokračování na parku. Byť na parku je potřeba již plné samostatnosti a pravidelnému přístupu k výcviku. Mrzí mě však, když třebas i cvičitelé, kteří zde již nepracují, byli neprofesionálové ve svém přístupu ke klientům i k rámcové dohodě s cílem uceleného výcviku jezdecké školy. Takových se zbavujeme, avšak než výjde pravda na jevo, bohužel i s jejich neschopností se leckterý zákazník také odradí.
Všichni zájemci o návštěvu JR jsou srdečně zvání a jsem otevřen k rozhovoru i k příme konfrontační diskusi.
S pozdravem
DT
Marketa 17.11.2010 v 23:02 napsal/a:
vsichni preci vi, ze nikdo a nic neni dokonaly a rekla bych, ze to pak Tatran se svou reakci prehnal... Sama vlastnim kone, a zatim jsem nenasla "perfektni jizdarnu" jsou horsi a lepsi... Pro typy lidi jako je pan Tatran doporucuji, aby si postavili vlastni staje, jinak nikdy spokojeni nebudou...
V Radonicich jsem osobne nikdy nebyla, avsak moje kamaradka se tam ucila jezdeckym zakladum a nyni je take majitelkou krasneho konika...
Jak uz zde bylo receno, nejlepsi je, kdyz si tam clovek sam zajede a osobne se o kvalite jizdarny presvedci a ne jedna babka povidala ;)
A.Maly 28.11.2010 v 22:15 napsal/a:
z vlastní zkušenosti
Takové elaboráty hovoří sami za sebe... koho a o čem zde přesvědčujete? :D
Jen to,že příspěvek z 16.11. byl smazán a vytržením z kontextu jste si z něj nechal pouze to, co se Vám hodilo.. To mluví také samo za sebe. Nelíbila se Vám pravda,tak jste ji vystřihl. Mezi lidmi se ale pravda neztratí.. :)
Ti,kteří z Radonic odešli,ti nekomunikativní,jak píšete,jsou lidé kteří koňům a managementu koní ROZUMÍ. Ale všichni měli stejný problém - "komunikaci". Nebo mám spíše napsat "komunikaci" s někým..?
Jsem zvědav,za jak dlouho cenzurujete i tento příspěvěk. Nebo jej tentokrát můžete rovnou přepsat na samou chválu.. Necháme se překvapit.
Jana 28.11.2010 v 22:40 napsal/a:
Marketko..
pan Tatran má bohužel pravdu a nic nepřehnal,to mi věřte.. Kdo někdy mluvil s někým kdo má koně v Radonicích, ví oč jde..
Julka 3.12.2010 v 16:05 napsal/a:
Me se to tam libi :) Jezdim tam uz dlouho a jsem tam naprosto spokojena :) Dobrej pristup treneru, hodny kone... :)
Romana 6.12.2010 v 14:49 napsal/a:
Zdravím, taky jsme měli před pár lety cca dva a půl měsíců koníka v Radonicích. Dopravní dostupnost výborná, ale ta negativa převážila. Tak jsme se stěhovali jinam. Do parku jsme, i přestože s koníkem sportujeme, za tu chvíli nebyli puštěni vůbec. Rovněž na ten jediný pidivýběh ve dvoře bylo hodně koní a alespoň náš kůň se do něj dostal velmi sporadicky. Takže protož po okolí se vážně nikam nedá jet, na veškerý pohyb s koněm zbyla pouze menší hala, popř. venkovní jízdárna a to pouze v případě, že tam neprobíhal výcvik. Takže pro sport, hobby ježdění apod. pokud jste neměl volno povětšinou dopoledne, nic moc. V tu dobu i úroveň cvičitelů byla zvláštní. Ale o koně ve stáji bylo postaráno dobře. Vše je ale věcí osobního názoru. Někdo tam asi může být spokojený. Myslím, že pro lidi, kteří chtějí sbírat první zkušenosti u koní to může být určitou dobu plně dostačující. A jak říká pan Toušek najít kvalitní lidi ke koním není až tak snadné, tak je třeba i ten výcvik a možnosti majitelů koní dnes jiné a kvalitnější.
Petra 22.12.2010 v 15:29 napsal/a:
Kdo je to v tom modrým triku v 5:15? :)
Jolca 29.12.2010 v 19:04 napsal/a:
pan Tousek
Johny 31.12.2010 v 10:33 napsal/a:
O jaké radonice jde??holky
Milena 8.1.2011 v 10:16 napsal/a:
V Radonicích jsem se před pár lety učila jezdit na koníkovi který se jmenoval IMEČEK byl a doufám že stále je PAN učitel ;-) tenkrát jsem neměla o koních ani páru takže moto tam připadalo nádherné! Krásné boxyve kterých konícistáli 24hodin denně výběhu neznaje, jezdili hlavně pod zákazníky a to buď na hale nebo na jízdárně ....dnes to vidím jinak , areál pěkný ale s naprostým nedostatkem výběhů na to množství koní , ano vlastně tam byl takový pidi výběhu na který se dávali soukromí koně občas na chvilku ven ...tohle ustájení by pro mne ani mou kobylku nebylo , je 24/7 venku, bez podkov a jezdíme jen venku ;-)
Floater 9.1.2011 v 19:19 napsal/a:
Všiml jsem si, že už byl otevřen přístup na vzdělávací stránku online kurzů a poradenství, o které je na konci reportáže zmínka !!
... docela zajimavá nabídka pro vdzělávaní v jezdectví s odborným garantovaným zázemím a přijde mi to velmi komplexní ... stojí za to se alespoň podívat.
www.vzdelavani.chov-koni.cz
Jarka 23.1.2011 v 19:34 napsal/a:
Takovy krasny areal s tak krasnymi konmi a tak malo vyuzity :(
V Radonicich jsem jezdila letos v lete a opravdu moc krasny to tam je... Hrozne moc jsem si oblibila kone hlavne Honoraci a Taktiku... Jen skoda tech vybehu... :(
Kdyby se rozhodli majitele pristavet staje na parku a rozsirit vybehy, urcite by to zmenilo celou situaci a konaci by se tam doslova prali o misto...
Jezdi vubec nejaky jezdci z Radonic na zavody?
Kez by tam byly vybehy... Hned bych si tam chtela ustajit kone...
hodne uspechu Radonicim... Tento komentar byl myslem jen a jen v dobrem :)
Petra 25.2.2011 v 21:24 napsal/a:
Na Radonice vzpominam vcelku pozitivne...i kdyz mi Tornado malem zalehl ve staji sestru, na park sme se nikdy nepodivali a komunikace s p. Touskovou - no rekneme, ze obcas vazla :)
Hodiny mi ale daly hodne (samozrejme neni trener jako trener) a nestat to tolik, hned bych se vratila :)
Nalien 6.1.2012 v 20:00 napsal/a:
To s tím parkem je skvělý nápad :) asi si to zařídím taky tak :)
tiggys46 25.1.2012 v 19:16 napsal/a:
Krásné video, ale byli jste tam někdy??
Nečetla jsem všechny komentáře, které se zde vyskytují ale z toho, co jsem četla vidím, že se vám jízdárna a areál moc líbí.ALe jak je to doopravdy?Souhlasím,areál je pěkný,hala super,jízdárna také a co teprve park, kterým se Radonice pyšní?Nádhera...
Jsem z Prahy, jezdila jsem tam a vypadá to tam asi takto: Začátečník si jistojistě přijde na své, mají pár výcvikových koní, kteří jsou sice životem unaveni a mnoho z nich ani nemůže skákat, ale to začátečníkům nevadí.
Pro pokročilého jezdce k ničemu, jen chodí dokola a nic víc.
A co výběhy pro koně? Ty tam prosím vůbec nejsou takže milí koníci jsou celý den zavřeni v boxe a odkázáni jen na to, kdo je vezme ven.
Takže hodnocení: areál super ale koně chudáci bez výběhu,bez pořádného koňského vyřádění...